"Sunt lucruri care nu vrem să se întâmple dar trebuie să le acceptăm, sunt lucruri pe care nu vrem să le știm dar tebuie să le învățăm, si oameni fără de care nu putem trăi dar trebuie să le dăm drumul." (Autor necunoscut)

12 iul. 2018

Meloman pentru o zi

     Muzica se îmbină foarte bine cu filmul, iar atunci când cele două sunt la un nivel foarte înalt rămâne în urmă ceva foarte puternic şi memorabil. Chiar şi în cazul în care filmul dezamăgeşte, coloana sonoră poate ieşi în evidenţă.



Coloana sonoră a filmului “Ghost” a fost compusă de francezul Maurice Jarre. Albumul alcătuit din 11 piese, a fost nominalizat la Premiul Oscar pentru cea mai bună coloana sonoră.



***.




Reservoir Dogs
   Este primul soundtrack folosit într-un film de-al lui Quentin Tarantino. Coloana sonoră a filmului este formată din 16 piese din anii 60′ şi până în 80′. Lansarea albumului a avut loc pe 13 octombrie 1992.

.
***




      Acest film din 2001 în care joacă Keanu Reeves şi Charlize Theron este un remake al filmului, regizat de Robert Ellis Miller, din 1968. Pe coloana sonoră găsim 16 piese, una dintre ele fiind interpretate chiar de Robbie Williams iar alta de Keanu Reeves.



***





Coloana sonoră a filmului din 1986 “Stand by Me” a fost compusă de Jack Nitzsche, şi este compusă din 10 piese.




***



Albumul în care regăsim coloana sonoră a filmului “Dirty Dancing” s-a vândut în peste 32 de milioane de copii, şi este unul dintre cele mai bine vândute albume din istorie. A stat 18 săptămâni pe locul 1 în topul Billboard 200. Ediţia originală din 1987 a albumului este compusă din 12 piese. În ediţia aniversară de 20 de ani regăsim un CD cu 27 piese.




. ***

Top Gun

Versiunea originală a coloanei sonore a fost lansată în 1986 şi a inclus 10 piese. În 1999 au mai fost adăugate 5. Iar într-o ediţie specială din 2006, au mai fost puse încă 5, ajungându-se la un total de 20. Producătorii soundtrack-ului sunt Don Simpson şi Jerry Bruckheimer



  ***
si lista poate continua


Recomandare Dacă doresti să participi , publică pe blogul tău , o melodie preferată de care tocmai ti-ai amintit si vrei să o impartasesti cu noi si inscrie articolul la "Meloman pentru o zi"!

Reiau activitatea blogeristica dupa mult timp  la recamandarea prietenei noastre Carmen

5 comentarii:

  1. Ohh :) si de data asta chiar nu am ales si eu o piesa care sa fie (si) pe soundtrack de film :)).
    Daca nu ma inseala memoria, pana si filmul mut avea .. muzica ;), nu? :)

    Mi-a placut mult selectia realizata.
    1. Imi amintesc si acum ca am stat sa vad Ghost pe RTL2, dublat :)))). Asa mult mi-a placut. Iar melodia... ah superba, superba.

    2. Piesa asta nu cred ca o stiam. Dar este foarte in stilul pieselor alese de Q Tarantino in general pentru filmele sale. Imi amintesc cat de bine se potriveau partile muzicale pe Kill Bill vol2. :)

    3. Am vazut filmul Sweet November - nu imi aminteam insa de Enya si Only Time.:) Oricum piesa este foarte sensibila... De film nici nu mai zic :(.

    4. Stand by Me (piesa) este iar o oldie but goldie (ca si nr1). De film insa nu imi amintesc (desi e posibil sa fi vazut fragmente), dar cred ca e fain. :D

    5. Coloana sonora de la Dirty Dancing este prima pe care mi-am inregistrat-o (am imprumutat caseta de la o prietena si mi l-am copiat si eu :D.) E suuuuuuper fain ! Imi amintesc si acum piesa aceea care incepe asa: "Sylvia..? Yes Mickey... How you call your loverboy?? Oh Loverboy..." :)))))

    6. Top Gun si Take my Breath away sunt cumva "sudate" - poate cel mai bine dintre toate sau la egalitate cu Dirty Dancing :D. <3

    Ahhh foarte faina incursiune. :D

    Pupici :)!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-au placut toate aceste filme (mai ales Reservoir Dogs), cu muzica lor cu tot - muzica "potrivita" bine imaginilor. :)
    Weekend frumos iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. aproape toate melodiile de aici le-am postat si eu, saptamânile trecute :-) avem aceleasi gusturi muzicale!
    O duminica placuta sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoasă selecție! Așa este, într-un film, coloana sonoră este foarte importantă, căci poate captiva privitorul o dată în plus. Ca și exemplele de mai sus!
    Numai bine și o zi minunată! :-)

    RăspundețiȘtergere